Podsumowanie projektu "Aktywny uczeń"

Drukuj

I tak minął kolejny rok z „ Aktywnym Uczniem”. Brał udział we wszystkich możliwych zajęciach, gdzie rozwijał swoje pasje i pogłębiał wiedzę na temat teatru, tańca, informatyki i  doradztwa zawodowego.

W okresie od 1 lutego  2011 r. do 31 stycznia 2013 r. w  siedmiu szkołach  na terenie Gminy Konopiska realizowane były zajęcia w ramach projektu „ AKTYWNY UCZEŃ” Działanie 9.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego autorstwa: Haliny Wolnej, Edyty Pawlak, Eweliny Kokot, Anny Trzepizur.

 

Całkowita wartość projektu to 499 931,00 zł.

Projekt koordynowany był przez Dorotę Skoczylas, asystentem projektu była Halina Wolna. Obsługę księgową projektu zapewniały: Justyna Korzekwa, Beata Huras, Lidia Zaremba, Dorota Leśniczek. Promocją zajmowały się Marta Ciekot i Sylwia Krawczyk.

Głównym celem projektu był rozwój zainteresowań, uzdolnień i kompetencji kluczowych uczniów, aktywizacja poprzez udział w rozwijających zajęciach pozalekcyjnych przez organizację zadań z dziedziny: informatyki, teatru i tańca skierowanych do dzieci  klas I-III oraz klas IV-VI. Wszystkie dzieci objęte zostały doradztwem zawodowym.

8 grudnia 2012 r. na Hali Sportowej w Konopiskach  odbyła się IV ostatnia prezentacja podsumowująca osiągnięcia wszystkich kół.

Przybyli goście mogli udać się na kiermasz ozdób świątecznych a po „wyczerpujących zakupach” usiąść  i  zasmakować potraw w kawiarence .

Najważniejszym jednak punktem była prezentacja, podczas której zaprezentowało się  wszystkie  31 kół w tym: 13 kół teatralnych, 11 kół tanecznych i 7 kół informatycznych prowadzonych przez uzdolnionych, posiadających ogromną wiedzę i doświadczenie nauczycieli: Jolantę Bogatek, Joannę Ciuk, Edytę Pawlak, Anetę Krzepą, Marzenę Zasuń, Agnieszkę Jakubowską, Barbarę Kromołowską, Anetę Baor, Beatę Sobczak-Kucę, Krystynę Badorą, Magdalenę Filipek, Urszulę Janik, , Danutę Kowalik, Ilonę Marczak, Annę Ankowską, Beatę Nowak, Ewelinę Kokot, Justynę Warwas-Kozak, Agnieszkę Strużykowską, Artura Żukow.

 

Na początku gości oraz uczestników przywitała Halina Wolna oraz dyrektor  Zespołu Szkół w Konopiskach Stanisław Michalczyk.

Podczas prezentacji mieliśmy okazję obejrzeć wiele ciekawych widowisk w których dzieci czarowały widzów zdolnościami tanecznymi, umuzykalnieniem, piękną recytacją a piękne stroje i efektowna muzyka oraz  niezwykła wystawa zdjęć  wykonana w różnych technikach dopełniały całość przedstawień zapewniając wszystkim doskonałą rozrywkę. Cała prezentacja przebiegła w wyśmienitym nastroju. Cudowna publiczność dodawała odwagi wszystkim uczestnikom.

Kilka dni po prezentacji kół 12 grudnia 2012 r. udaliśmy się jeszcze z kołami teatralnymi do  Teatru Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w Będzinie na spektakl „ Dzikie łabędzie”. Dzieci podczas przedstawienia reagowały spontanicznie na postaci  tam grające u niejednego dziecka wywołując uśmiech na twarzy.

Po przedstawieniu dzieci czekała jeszcze jedna atrakcja a mianowicie… Święty Mikołaj, który obdarował je słodkościami. Dzieci pożegnały Świętego Mikołaja szczęśliwe i uśmiechnięte powróciły do domu.

Aby bardziej przybliżyć realizację projektu „ Aktywny uczeń” poniżej przedstawiamy szczegółowy opis:

Liczba uczestników objętych wsparciem w ramach koła teatralnego to ponad 200 osób; liczba godzin zajęć to ponad 871. Na zakupy wydano: 22 750,00 zł -gadżety promocyjne, 23 400,00 zł-kostiumy teatralne, 8 400,00 zł-materiały na rekwizyty, 21 000,00 zł-sprzęt nagłaśniający, 4 200,00 zł-parawany sceniczne

Liczba uczestników objętych wsparciem w ramach koła tanecznego to ponad 197 osób; liczba godzin zajęć to ponad 737. Na zakupy wydano: 19 800,00 zł-kostiumy, 8 400,00 zł-rekwizyty, 9 800,00 zł-sprzęt grający, 1 050,00 zł-muzyka CD.

Liczba uczestników objętych wsparciem w ramach koła informatycznego to ponad 94 osoby; liczba godzin zajęć to ponad 469. Na zakupy wydano: 6 000,00 zł-drukarki, 6 000,00 zł-aparaty fotograficzne, 5 250,00 zł-wywoływanie zdjęć, 1 920,00 zł- antyramy.

Łączna kwota zakupów to 137 970,00 zł

 

Liczba uczestników objętych wparciem w ramach warsztatów wyrównujących to ponad 356 osób, liczba godzin zajęć to 34.

Liczba uczestników biorących udział w 4 występach artystycznych to ponad 342 osoby.

Liczba uczestników objętych wsparciem w ramach projektu to ponad 491 osób.

Liczba powstałych kół zainteresowań w szkołach podstawowych to 31.

Liczba artykułów prasowych:4.

Liczba godzin dodatkowych zajęć w 7 szkołach podstawowych to ponad 2077.

Liczba godzin zajęć warsztatowych z komunikacji i autoprezentacji to ponad 34.

Warsztaty motywujące: 7.

Podczas trwania projektu uczniowie zwiedzili: Teatr w Krakowie, Teatr w Będzinie, Teatr Muzyczny Capitol w Łodzi, galerię w Warszawie, kino w Częstochowie.

Uczestnicy mieli okazję spotkać się z aktorką Teresą Dzielską oraz z reżyserem Tomaszem Manem jak również z tancerzami m. innymi Zespołu Śląsk, fotografem oraz grafikiem, którzy dogłębnie zaprezentowali swój warsztat.

Na koniec projektu dało się zauważyć, że uczestnicy projektu byli zainteresowani  tematyką poszczególnych kół. Każdy z uczniów pracował, nikt się nie nudził. Na pewno dla organizatorów była to ważna informacja zwrotna.

Mamy nadzieję, że dzięki uczestnictwu w tak wielu kołach  ujawni nam się wiele  nowych „talentów” o których być może w przyszłości nie raz usłyszymy.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom oraz pozostałym osobą biorącym   udział w projekcie „ Aktywny Uczeń”  i liczymy na to, że każdy z uczestników będzie  mile wspominać „ Aktywnego Ucznia” z którym było dane mu współpracować. Oby pozyskana wiedza podczas zajęć dawała satysfakcję w kolejnych etapach życia.

Na zakończenie tej pięknej przygody  jeszcze „Wspomnienie na podsumowanie” autorstwa uczestników koła teatralnego kl. IV-VI

 

Zdarzyło się raz w pewnej szkole,

Że rozeszła się wieść o kole.

Nie było to koło zwyczajne,

Ale niezwykłe, nasze teatralne.

 

Teatr, jak wiecie, rzecz ważna,

Więc nasza pani odważna,

Postanowiła przybliżyć nam w skrócie,

Jakie to aktorem być jest uczucie.

 

I zaczęły się zajęcia, jak z marzeń.

Ćwiczenia, rekwizyty, piosenki i moc innych wrażeń.

Czasami towarzyszyło nam lustro,

By przyjrzeć się ruchom naszym i ustom.

 

 

By dykcja była na medal,

By mimikę poprawić jak trzeba.

By zadbać o sceniczny ruch,

Aby widownię opętał zachwytu duch.

 

Oj! Ćwiczyliśmy, ćwiczyliśmy wytrwale,

Mając przy tym zabawę, jak w karnawale.

Strojów mieliśmy do wyboru po prostu wiele,

Na próbach byliśmy dla siebie jak prawdziwi przyjaciele.

 

I tak powstało pierwsze widowisko.

Głównym bohaterem było pewne miłe kocisko,

A z nim Śnieżka, Królewicz, Kapturek, Shrek i Krasnale.

Nic dziwnego, że nasz występ przyjęto wspaniale.

 

 

Potem przyszła kolej na szkolne opowieści.

W naszym przedstawieniu było tyle treści

O uczniach, nauczycielach i historiach ze szkolnej ławki,

Że publiczność ze śmiechu dostawała czkawki.

 

Wkrótce przyszła zima, a z nią święta.

Nasz występ z tej okazji na pewno każdy pamięta.

Chór aniołów, kilka diabłów i Żyd, który chętnie pieniążki zbierze,

A śpiewaliśmy wtedy kolędy - naprawdę-jak w operze.

 

 

Przyjemnie wszystkim było w naszym kole.

Wcielaliśmy się ciągle w nowe role.

Do teatru wycieczki, z aktorką spotkanie.

Nic dziwnego, że przepełniało nas na kolejne zajęcia czekanie.

 

 

A na wakacje, czyli zakończenie roku szkolnego,

Przygotowaliśmy dla ciebie cenne wskazówki kolego.

Panna Lola w podróż nad morze i w góry się wybierała

I podczas pobytu niezwykłe przygody miała.

 

I tak kończy się nasze wspominanie.

Wszystkich ciekawych ról odgrywanie.

Była to wspaniała przygoda,

Że się kończy – cóż – wielka szkoda.

 

Miło będzie kiedyś po latach wielu,

Usiąść sobie w wygodnym fotelu

I opowiadać wnuków gromadce normalnie

Niech żyje wiecznie koło teatralne!

Poprawiony ( czwartek, 28 lutego 2013 11:30 )