Projekt „Młodzi nadzieją Konopisk”

Drukuj

Projekt „Młodzi nadzieja Konopisk”

„Indywidualizacja  procesu  nauczania  i wychowania  uczniów

klas I - III  szkół podstawowych Gminy Konopiska”

Projekt „Młodzi nadzieja Konopisk” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w okresie od 01.07.2012 do 31.08.2013

Projekt skierowany jest do uczniów klas I-III ze Szkół Podstawowych znajdujących się na terenie Gminy Konopiska:

 

- Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Kochanowskiego w Aleksandrii

- Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Mikołaja Kopernika w Hutkach

- Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Konopiskach

- Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Kopalni

- Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łaźcu

- Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Jamkach-Korzonku

- Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rększowicach

Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III w 100% szkół podstawowych funkcjonujących w gminie Konopiska.

Uczestnikami projektów systemowych są uczniowie i uczennice klas I – III szkół podstawowych. Indywidualizacja procesu nauczania dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym w szczególności:

- szczególnie uzdolnionych,

- niepełnosprawnych,

- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,

- z zaburzeniami komunikacji językowej,

- mających trudności w nawiązaniu relacji interpersonalnych,

- mających trudności w opanowaniu wymagań edukacyjnych.

Cele szczegółowe to:

- poprawa umiejętności czytania, pisania i matematycznych,

- zmniejszenie zaburzeń rozwoju mowy i zaburzeń w komunikacji społecznej,

- zniwelowanie wad postawy,

- poprawa rozwoju psychospołecznego uczniów niepełnosprawnych,

- zwiększenie możliwości rozwoju zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych.

Projekt obejmuje następujące formy wsparcia:

Zajęcia dodatkowe, będące kontynuacją bądź uzupełnieniem indywidualizacji pracy z

uczniem w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I – III szkół podstawowych:

- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,

- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,

- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,

- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,

- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,

- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych,

- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych: zajęcia artystyczne, zajęcia w dziedzinie matematyki, przyrody, zajęcia językowe.

Zajęcia w poszczególnych szkołach spowodują:

- zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół dzięki możliwości dostosowania jej do indywidualnych potrzeb i oczekiwań uczniów,

- uczniowie będą mogli poznać swoje możliwości, zainteresowania i uzdolnienia,

- uczniowie poprawią rozwój mowy i zaburzenia  w komunikacji społecznej, a także  umiejętności czytania, pisania i matematyczne,

- zwiększenie dostępności wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej

dzieciom, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych,

- zniwelowanie wad postawy,

- doposażenie bazy dydaktycznej wszystkich szkół w materiały dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt,

- nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami dzieci, które zostaną objęte wsparciem.

Zaplanowane w projekcie działania ukierunkowane są na wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia, począwszy od edukacji wczesnoszkolnej.

 

Agnieszka Kotarska

Koordynator projektu

Poprawiony ( wtorek, 04 grudnia 2012 14:59 )