WIZYTA BRYTYJSKIEJ GRUPY COMENIUS

Email Drukuj PDF

Od początku roku szkolnego 2013/2014 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Aleksandrii realizowany jest międzynarodowy projekt Comenius, który zakłada dwuletnią współpracę ze szkołą partnerską. Nasz projekt zatytułowany “Rules of Setting up the Small Tour Guide Business” oparty jest na współpracy ze szkołą St. John Wall Catholic School z Birmingham w Wielkiej Brytanii, która pełni jednocześnie rolę koordynatora.

Grupa Comenius od początku była bardzo aktywna i podjęła wiele działań, służących realizacji projektu. Ogłosiliśmy konkurs na logo projektu  i w głosowaniu wszystkich uczniów naszej szkoły zwyciężyło logo zaprojektowane przez Adriana Prokopowicza z klasy III gimnazjum. Po ustaleniach ze szkołą parterską, logo to zostało uznane za logo całego projektu i pojawia się na dokumentach, gadżetach reklamujących projekt czy też na koszulkach.

Aby wszyscy uczniowie i rodzice dowiedzieli się o projekcie i pracy grupy Comenius, przygotowaliśmy tablicę informacyjną, na której umieściliśmy najważniejsze informacje, tj. tytuł projektu, jego założenia, cele, informacje na temat szkoły partnerskiej oraz miejsca w Birmingham warte zwiedzenia. Nie pominęliśmy też oczywiście samej szkoły St. John Wall Catholic School, chcąc przybliżyć jej specyfikę naszym kolegom.

Aby doskonalić się językowo, wymieniliśmy się adresami mailowymi z naszymi partnerami i prowadzimy korespondencję w języku projektu. Spotkaliśmy się też na Skypie, by móc nie tylko porozmawiać, ale i zobaczyć się „na żywo”.

Aby dobrze przygotować się do założenia biura podróży, zaprosiliśmy na warsztaty właścicielkę biura podróży z Częstochowy, która przybliżyła nam zasady konstruowania wycieczek, kalkulowania cen, ubezpieczenia, przygotowania pełnej oferty turystycznej. W dwu grupach przygotowaliśmy ofertę 1-dniowej wycieczki wraz z kalkulacją kosztów, regulaminem wyjazdu, trasą. Obie oferty zostały ocenione przez przedstawicielkę biura i przetłumaczone na j. angielski.

Uczniowie klas gimnazjalnych pracują nad filmem, prezentującym naszą szkołę i okolice. Kolejna trwająca praca to prezentacja obrazująca uroki Jury i szlak Orlich Gniazd.

Kolejnym krokiem w drodze do założenia małego biura podróży było zaproszenie przedstawicieli lokalnego biznesu. Przygotowaliśmy pytania dotyczące zakładania i prowadzenia firmy, wszelkich formalności, trudności z tym związanych i zadaliśmy je naszym gościom, którzy od wielu lat z sukcesem prowadzą działalność biznesową. Wzbogaciliśmy nasza wiedzę teoretyczną i praktyczną. Wiele się nauczyliśmy, wiele dowiedzieliśmy. W przyszłości na pewno wykorzystamy tę wiedzę, by zgodnie z założeniami projektu, walczyć o swoją lepszą przyszłość, by odnaleźć się w nowych realiach, w  Zjednoczonej Europie.

Przygotowując się do założenia biura podróży opartego na atrakcjach turystycznych naszego rejonu, przygotowaliśmy dwujęzyczny folder pt. „Aleksandria i jej okolice”, bogato ilustrowany i zawierający pełną ofertę turystyczną.

Wysłaliśmy też naszym kolegom z Birmingham prezentację multimedialną „Holocaust”, by mogli przygotować się do zwiedzania obozu w Oświęcimiu. My również przygotowaliśmy się do tego wyjazdu, zapraszając na spotkanie pana dyrektora, z wykształcenia historyka.

Od początku roku na dodatkowych zajęciach rozwijamy swe kompetencje językowe i wzbogacamy słownictwo, co niewątpliwie pomoże nam sprawnie komunikować się z naszymi kolegami z Wielkiej Brytanii.

A o tym mogliśmy się przekonać podczas wizyty angielskiej grupy Comenius, która w dniach 06-16. 05. 2014 zwiedzała Polskę i wspólnie z nami pracowała nad zadaniami projektowymi. Grupa z Birmingham zwiedziła Zakopane, Wieliczkę i Szlak Orlich Gniazd, a wspólnie z nami Kraków i Oświęcim. W Krakowie uczestniczyliśmy też w warsztatach w języku angielskim, poświeconych prowadzeniu biura podróży. Zwiedziliśmy też Jasną Górę, Muzeum Częstochowskie i ruiny zamku w Olsztynie. Wspólny czas poświęciliśmy też na pracę nad zadaniami projektowymi, czego efektem jest powstała prezentacja multimedialna ”The beauty of Poland” oraz dwujęzyczne plakaty ilustrujące atrakcje turystyczne południowej części Polski. Był czas na pracę, zwiedzanie i wspólną zabawę. Nic tak nie cieszy, jak szlifowanie języka podczas gry w kręgle czy bawiąc się na dyskotece. Doskonaliliśmy też nasze kompetencje językowe podczas warsztatów w języku angielskim. My już dostrzegamy efekty wspólnie spędzonego czasu.

Wierzymy, że dzięki projektowi zwiększymy nasze szanse na zatrudnienie w przyszłości, gdyż będziemy w stanie umiejętnie wykorzystać zdobyte umiejętności planowania, współpracy w grupie, podejmowania decyzji czy nabyte kompetencje językowe. Dzięki pracy nad projektem wzrasta nasze poczucie własnej wartości, przełamujemy stereotypy myślowe i bariery językowe. Podczas  pracy nad projektem posługujemy się środkami nowoczesnych technologii informatycznych, np. do przygotowania folderu, filmu czy prezentacji.

Jesteśmy głęboko przekonani, że my już wygraliśmy – naszą przyszłość, teraźniejszość, nowych przyjaciół oraz wszystko to, czego zmierzyć i policzyć się nie da.

Z ogromną niecierpliwością oczekujemy teraz rewizyty z Birmingham w nowym roku szkolnym, by znów wspólnie pracować, poznawać atrakcje turystyczne Wielkiej Brytanii i wspólnie wykonywać kolejne zadania projektowe.

Joanna Lewandowska

FOTORELACJA

Nawigacja: Home Oświata WIZYTA BRYTYJSKIEJ GRUPY COMENIUS

Ostatnie aktualności

Popularne publikacje

Urząd Gminy Konopiska

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami

ul. Lipowa 5
42-274 Konopiska
tel:  +48 343282057
fax: +48 343441935

e-mail: sekretariat@konopiska.pl
Formularz kontaktowy znajdziesz w dziale kontakt.